Blog


BACK
sep 12, 2021 |
Wendy

Cats Only Blog: Een goede voorbereiding voor een fijne vakantie.

Door de opbouw van het hotel zorgen wij ervoor dat het hotel een fijne plek is voor zoveel mogelijk katten. Dit kun je ook teruglezen in het blog: ‘Zo ziet een katvriendelijk kattenhotel eruit”.  Maar natuurlijk heeft de dagelijkse gang van zaken ook nog invloed. Veel staat of valt al met de voorbereiding. 

In dit blog laat ik je zien hoe de voorbereiding voor mijn hotelgasten eruit ziet. 

Voor de vakantie

Daarom vragen wij van de baasjes om zich zo goed mogelijk in hun kat te verplaatsen wanneer zij de ‘koffer’ van hun kat inpakken. Ze zorgen ervoor dat de juiste dingen mee op vakantie gaan. Favoriete ‘vieze’ kleedjes, die kartonnen doos waar je kat heel de week al in speelt, een beslapen T-shirt zodat hij de baas ook nog bij zich heeft etc. 

Daarbij wordt natuurlijk ook het voer van de kat ingepakt en dan het liefste datgene wat hij het allerlekkerste vindt, zodat meteen de eerste dag al goed gegeten worden. 

Is de kat een moeilijke kattenbakganger. Kijk dan even of hij uit de voeten kan met onze Biocat kleikorrel. Gebruikt de kat totaal iets anders bijv Silicaat of houtkorrel? Neem dit dan vooral mee, alles om ervoor te zorgen dat de katten niet (opnieuw) onzindelijk worden. 

Verder dient iedere kat in ons hotel volgens de wettelijke normen ingeënt te zijn. Dit betekent dat ze iedere 3 jaar een kattenziekte enting en ieder jaar een niesziekte enting moeten krijgen. Ent je liever niet? Dan zijn katten ook welkom met een geldige titerverklaring. Meer over de entingen lees je hier.

Tot slot vraag ik de baasjes om een compleet ingevuld gastenformulier. Hierop staan vragen van mij welke ik moet weten om de kat zo goed mogelijk te verzorgen. En kun jij kwijt wat ik daarnaast nog zou moeten weten om zo goed mogelijk om je kat te kunnen passen. 

In het hotel 

Bij aankomst in het hotel mag de klant zelf de kamer inrichten. Wie kent de kat immers beter dan de baas. Na het inrichten wordt het formulier nog een keer besproken en nemen we afscheid, natuurlijk met de afspraak dat er via Whatsapp contact blijft over het wel en wee van de katten. 

Tijdens het verblijf van de kat houden we hem nauwlettend in de gaten. Omdat alle katten verblijven in privé kamers kunnen wij heel goed in de gaten houden of er gegeten wordt, hoeveel er gegeten of gedronken wordt, hoe het op de kattenbak gaat en natuurlijk ook hoe het gedrag van de kat is. Alles wordt genoteerd op lijsten zodat we een goed overzicht hebben van onze gasten. Opvallendheden, zoals een kat die een dag niet poept of slechter eet, vallen door deze lijst snel op waarna we evt actie kunnen ondernemen. Als dit nodig is hoort de eigenaar dit natuurlijk als eerste, maar dat spreekt voor zich. 

Niet alleen ‘slecht’ nieuws wordt gemeld maar goed nieuws natuurlijk ook, liever nog zelfs. Tijdens het werk in het hotel worden er ontelbare foto’s en video’s gemaakt van onze gasten die ik natuurlijk deel met de baasjes. Niets zo leuk als je kat even voorbij zien te komen terwijl je aan je cocktail sipt vanuit je strandstoel. 

Na de vakantie

Bij het vertrek is het dan ook geen verrassing hoe de kat het heeft gemaakt tijdens zijn vakantie. De spulletjes worden weer ingepakt door de klant zelf en er wordt nog wat nagepraat. Want het is natuurlijk goed om te weten of jouw kat nog terug mag komen. Nu klinkt dat cru maar ik bedoel het uit de beste intentie voor de kat. Want goed mijn hotel ook is, het past nu eenmaal niet bij alle katten. Sommige katten willen graag wat meer rumoer om zich heen en passen wellicht beter in een groep. Terwijl andere katten zo gehecht zijn aan hun eigen huis, of de baas dat er beter een andere optie gevonden kan worden. 

Eerlijkheid duurt het langs, alles voor de diertjes, en meer van dat soort gezegdes zijn hier zeker van toepassing. 

Benieuwd naar hoe de kamers ingericht zijn of op zoek naar tips wat je je kat mee kunt geven op vakantie? Je leest het in het blog: Zo ziet een katvriendelijk kattenhotel eruit.